Vabandust, tahtsin öelda, et Austraalia GP-ga 16.märtsil algas
2014.aasta vormel-1 hooaeg. Paraku aga tuleb tunnistada, et nii igavat 1.etappi
andis ikka meenutada. Ja vormelid kulgesid Albert Parki ringrajal nii nagu
oleks tegemist elektriautodega, millega tuleb talvetingimustes sõita hästi aeglaselt, et aku
vastu peaks.
Enne hooaja algust kõlas avaetapi kohta palju ennustusi,
üks hullem kui teine. Kõige mustem stsenaarium nägi ette, et ruudulist finišilippu
ei näe ükski sõitja. Kahe hooaja vahel sisse viidud reeglite muudatused tegid
sellest põnevast sarjas küll esialgu nähtu põhjal natuke kummalise sarja. See
pole enam see kuninglik vormel-1, mis varem ... Tundub, et Ferrari bossil Luca
di Monetezemolol on õigus, kui ta ütles, et vormel-1 on muutunud taksojuhtide
sarjaks tänu reeglite muudatustele.
Esimene etapp aga kulges väga igavalt. Tõsi küll,
katkestajate hulk oli oodatust mitu korda väiksem. Stardis haaras juhtohjad
3.kohalt alustanud Mercedese piloot Nico Rosberg ja rohkem kellelegi sõnaõigust
sakslane ei andnud. Teise koha võitles kodupubliku rõõmuks välja Red Bulli
sõitja austraallane Daniel Ricciardo ning oma vormelidebüüdi teinud McLareni
piloot taanlane Kevin Magnussen sai kolmanda koha.
![]() |
Austraalia GP algne poodium. |
Tehnikaspordis aga nii, et lõplikud tulemused selguvad
alles siis, kui kohtunikud vormelid üle uurinud. Pärast võistlust tegi FIA
pressiavalduse, kus öeldi järgmist: „Melbourne`i võidusõidu käigus ületas masin
nr 3 (Ricciardo) järjekindlalt lubatud kütuse vooluhulga piirangut, mis on 100
liitrit tunnis." Melbourne`i võistluse direktor Charlie Whiting oli
neljapäeval lubanud, et kõigi reeglirikkumiste suhtes kasutatakse
nulltolerantsi. Lühidalt tähendas see Ricciardio diskvalifitseerimist. Alati ei
too koduseinad õnne ...
Kuna WADA vist oma nina vormel-1 ei topi, siis peaks
pärast kohtunike töö lõpetamist olema tänase etapi tulemused lõplikud: esikohal
Nico Rosberg Mercedesel, teine ja kolmas koht kuuluvad McLareni pilootidele
Kevin Magnussenile ja Jenson Buttonile.
Järgmine etapp toimub 30.märtsil Malaisias, Sepangi
ringrajal. Sealsel rajal on võistlejatel sagedasti kaaslaseks vihmasajud.
Kokku on sel hooajal 19 etapp, sari lõpeb 23.novembril Abu
Dhabis. Võistluskalendris on tagasi mõned legendaarsed rajad, mõned neist on taas väljas, mõnda tuleb veel oodata ja mõni neist täitsa uus. Seega - taaskohtumised vanade radadega ning uute avastmine.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar